donderdag 13 mei 2010

8. 10 geocaches per jaar vinden (8/10 voor 2010)

De afgelopen tijd heb ik een hoop puzzels horend bij mysterycaches opgelost en vandaag was het tijd om een aantal van de bijbehorende cachelokaties te bezoeken.

Bij de meeste caches waren de puzzels moeilijker dan het vinden van de caches zelf, dus ik 3 uurtjes kon ik vanochtend 5 caches loggen waardoor het totaal voor 2010 nu op 8 staat.

De caches:
* TETRIS Moeilijke rekenpuzzel met priemgetallen. Dit werd een hoop stoeiwerk met Excel, maar uiteindelijk hadden we (manlief is dol op wiskunde en wilde dus graag helpen) de enige goede oplossing te pakken.
* Terug naar Oegstgeest Hierbij werd een beroep gedaan op literaire kennis. Die heb ik amper, dus Google mocht me helpen en dat leverde een goed coordinaat op.
* Pokemon Mystery 1 Pokemon, wie kent het niet :P Maar ken jij de namen van al die Pokemons afzonderlijk? Nou ik ook niet, dus ook hier was Google erg handig.
* Permutatie 3: kruis Deze puzzl draaide om het op de goede volgorde zetten van een aantal GCcodes van andere geocaches. Maar op welke volgorde? Toen dat eenmaal duidelijk was, was het coordinaat voor de cache snel gevonden.
* Kleur bekennen Hier wist ik meteen waar het om ging (dankzij het hebben van een knutselgrage zendamateur als vader), maar ontbrak wat kennis die wederom door Google snel aangevuld was.

Allemaal leuke puzzels en ook de cacheslokaties waren leuk.
Helaas was het wel wat koud vandaag dus toen ik thuiskwam was ik helemaal verkleumd en kon ik amper nog wat typen om de caches (en een gevonden geocoin) op geocaching.com te loggen. Gelukkig ben ik inmiddels weer opgewarmd en kan ik alle letters van het toetsenbord weer vinden :)
Op naar minstens nog 2 dit jaar. En aangezien er voor zaterdag een event-cache gepland staat, komt dat vast goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten