maandag 31 mei 2010

22. Meedoen aan een flashmob

Soms kan het raar lopen. Ik had namelijk nog nooit eerder meegedaan aan een flashmob, maar wist wel dat er af en toe ook geocachingevents zijn die uit een flash-mob bestaan. En omdat ik dit Dayzerodoel had, had ik me dus ook voor zo'n event aangemeld. Vlak nadat ik dat gedaan had, kwam er een brief van de ceremoniemeesters van een bruiloft binnen. Als ludieke actie voor op het feest hadden zij een flashmob gepland :) Erg toevallig allemaal.

De geocaching flashmob was op 15 mei en bestond uit bellen blazen op de Beestenmarkt in Leiden. Iets voor zeven 's avonds kwam ik bij het nulpunt aan om daar vervolgens zo onopvallend mogelijk te wachten tot het startsignaal. Een beetje om me heen spieden deed me vermoeden dat ik lang de enige niet was die "onopvallend" stond te wachten tot 7 uur. Om 7 uur exact (ik had thuis met opzet m'n telefoon nog op tijd gezet) begon het dan: 5 minuten lang bellenblazen. Het was wel een grappig gezicht en de verbaasde gezichten van toevallige voorbijgangers waren leuk om te zien. Vooral de hangjongeren voor de Mac vonden het maar een vaag gebeuren. Het effect werd alleen een beetje teniet gedaan door het feit dat de meerderheid van de mensen op het plein bij de flashmob hoorde.
Na 5 minuten klonk het eindsignaal en was het tijd om de event-cache te loggen. Daarna ben ik niet lang blijven hangen en snel weer naar huis gegaan, want het was me iets te koud en ik was te optimistisch gekleed.

De bruilofts-flashmob was net geen week later en bestond uit een SMS-actie. Om 22 uur, midden tijdens het feest, trok iedereen zijn mobiel uit zijn zak om het bruidspaar een felicitatie-SMSje te sturen. Het was leuk bedacht, maar omdat ik toevallig buiten stond en het bruidspaar binnen op dat moment, heb ik hun reactie niet gezien. Verder was het wel een leuk gespreksonderwerp maar meer ook niet.

Kortom, flashmobs zijn best OK, maar ik ben geen fan geworden en als het bij 2 blijft, is het prima. Doel 8/101 gehaald en weer 5 euro in de pot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten