vrijdag 14 mei 2010

40. Een mooie handtas kopen

Eigenlijk vind ik dat een vrouw minstens één te mooie, te dure handtas moet hebben. Alleen ben ik niet zo'n mode-meisje en al helemaal geen accessoire-type. Maar m'n oude vertrouwde tas vond ik niet leuk meer en paste ook niet goed bij m'n kleuren zo bleek uit de kleurenanalyse onlangs :P Goed excuus om dus nu eens een nieuwe tas te kopen. Dus toen ik ging winkelen pas geleden ging ik op zoek naar de ultieme tas.

Dat bleek nog niet zo eenvoudig als gedacht. Veel tassen vind ik onhandig, want alleen te gebruiken als "op 1 schouder"-tas of "in je hand houd"-tas, en ik wil een tas die je ook zonder je handen te gebruiken kan dragen. Bovendien vind ik onnodige frutsels en tierlantijntjes niet mooi. Kortom: 90% van alle tassen valt al snel af. Dan houd je nog 10% over en daarvan is minstens de helft mijn kleur niet. Nou zou je denken dat dit het dus erg makkelijk maakt, maar wat overbleef waren voornamelijk erg dure tassen. Nou kan m'n banksaldo dat op zich wel hebben, maar mijn anti-fashionista hart heeft er wel moeite mee.
Nog altijd "ultieme tas"-loos keerde ik dus huiswaarts.

Nou ben ik natuurlijk meer een nerd-girl, dus ik besloot eens online op tassenjacht te gaan. Ook hier hetzelfde resultaat: 95% van de tassen was drie keer niks en de andere 5% duur. Alleen gebeurde er toen iets dat mijn anti-fashionista ik niet voor mogelijk gehouden had: liefde op het eerste gezicht



Maar natuurlijk was ie weer duur. Dat werd dus twijfelen en in eerste instantie niet kopen. Maar toch bleef ie lonken en een paar dagen later, na wat discussie en aanmoedigingen op Twitter, ging ik toch voor de bijl: ik MOEST hem hebben!

En nu is ie er en ik ben nog steeds verliefd want in het echt is ie nog mooier dan op de foto.

En nadat ik hem ingeruimd had, was het eerste wat ik met liefde deed, mijn portemonnee eruit vissen om 5 euro in de pot te stoppen.
Missie tas geslaagd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten