maandag 3 mei 2010

70. 25 verschillende origamimodellen vouwen

Een regenachtige zondagmiddag is niet alleen goed voor het bakken van Sachtertorte, maar ook voor het starten van een nieuw origami-model. Van een vriendin die zelf niet vouwt, heb ik het vrolijke bloemetjespapier gekregen dat zij in Japan (in de 100 yen winkel :P) gescoord heeft. En omdat het hetzelfde papier in 3 verschillende kleurtjes is, leek het me leuk hier een kusudama van te maken. Het model: de star-sea kusudama had ik al eens eerder gezien, maar deze versie is makkelijker en ziet er nog mooier uit ook.



Kusudama's bestaan altijd uit een boel dezelfde units die (zonder lijm!) in elkaar worden gezet. Met deze unit kan je een bol van 12 units of 30 units maken. Voorlopig heb ik 12 units die ik nog niet in elkaar gezet heb, maar ik denk dat ik er toch 30 van ga maken, omdat de unit dan mooier uitkomt als de bol in elkaar gezet is, dan met 12 units. Werk aan de winkel dus op een volgend regenachtig moment :)

3 opmerkingen:

  1. Wow! Echt origami papier uit de 100 yen winkel! O+
    Echt hoor, de 100 yen winkel alleen al is een reden om naar Japan te gaan. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als die reis nou ook eens 100 yen zou kosten en een uurtje in plaats van anderhalve dag dan zou ik er nog eens over nadenken. Tot dan laat ik het maar aan jou over en vouw ik wel gewoon :P

    BeantwoordenVerwijderen