maandag 7 februari 2011

92. 50 gebaren leren (50/50)

Over het leren van de gebaren heb ik een tijd niets geblogd, omdat het gebruiken van gebaren hier thuis inmiddels zo standaard is geworden dat ik dit doel al zowat weer vergeten was. Gelukkig dacht ik er afgelopen weekend tijdens een lange treinreis ineens weer aan. Na 3 minuten schrijven en tellen bleek dat ik er allang meer dan 50 ken. Doel gehaald dus!

Voor de volledigheid hier nog even het lijstje dat ik zaterdag schreef:
goedemorgen, - middag, -avond
eten, drinken, doen, spelen, lopen, slapen
goed, mooi, lekker, knap, boos
boek, bal
auto, trein, bus, vliegtuig, fiets, boot
dieren, vogel, koe, paard, varken, poes, hond, vis, kip
bord, mes, vork, lepel
toetje, brood, kaas, melk, koekje
smeren, dansen, kijken, slapen
dankjewel
bril, paddenstoel, rood, wit, stippen, baard
Sint, Piet
klaar, op, kapot

En ja, sommige dingen op de laatste regels lijken behoorlijk willekeurig, maar die komen uit een aantal liedjes met gebarenondersteuning die we op Isis haar speelleergroepje vaak zingen.

+ 5 euro in de pot (die volgensmij qua bedrag echt niet meer klopt, want ik vergeet het vaak meteen te doen en haal het dan later wel/niet/dubbel in. Het zal mij dus benieuwen hoeveel er volgend jaar oktober in zit :D )

1 opmerking:

  1. Ik heb voor het geld-"probleem" een oplossing gevonden: ik heb er gewoon een aparte spaarrekening voor geopend. :) En nu maak ik iedere keer 10 euro over als ik een doel heb behaald en zet ik in de omschrijving om welk doel het ging. :)

    BeantwoordenVerwijderen