maandag 28 februari 2011

45. A-Z: Van 26 nieuwe acts 5 liedjes luisteren (6/26)

Vrijdag was er weer eens geen bal op TV, dus dat was een uitgelezen moment om weer eens wat nieuwe muziek te luistern.

Mijn eerste keus waren de Secret Sisters. Die zag ik anderhalve week geleden live als voorprogramma van Ray Lamontagne en ik was meteen verkocht. Suikerzoete stemmen met lieve country/folk liedjes, begeleid door één enkele gitaar. En ja, niet iedereen heeft iets met country, maar als je dat ook maar een heel klein beetje wel kan hebben, dan is dit geweldig.

De beluisterde liedjes waren:
Tennessee me
I've got a feeling
The one I love is gone
Your cheatin heart (Hank Williams cover)
Do you love an apple

De andere beluisterde artiest is Ruben Hein. Volgensmij heb ik hem al eens 10 seconden lang live gezien toen ik ergens in de herfst door het Leidse NS station liep toen daar het Try Out festival bezig was. Helaas toen geen tijd om te blijven kijken, maar het klonk goed. Inmiddels zijn er ook wat nummers van hem regelmatig op de radio en dat was een goede aanleiding om eens te YouTube-en.
Eindconclusie: lekker jazzy, af en toe beetje bigbandachtig, doet me denken aan zwoele zomeravonden en dat kan nooit kwaad :) Oja, de vergelijking met Jamie Cullum heb ik ook al vaak gehoord, maar dan vind ik Ruben Hein toch echt wel de leukere grote broer van Jamie eigenlijk.

Beluisterde liedjes:
Elephants
Stand up speak out
Nein mann (cover van Laserkraft 3D, maar dan met enorm James Brown sausje)
Somebody to love
Rosie

De tussenstand (6/26):
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Geen opmerkingen:

Een reactie posten