vrijdag 25 februari 2011

66. Een mozaïek workshop doen

Al in de zomer van 2010 heb ik me opgegeven voor een cursus mozaieken
bij www.BplusC.nl zodat ik doel 66 zou halen.
Half januari was het dan eindelijk zo ver: de cursus ging beginnen.
Inmiddels was ik alweer zowat vergeten dat het was en kwam het door het
eind van m'n ouderschapsverlof en het vele hardlopen behoorlijk rot uit,
maar ik ben toch gewoon gegaan. De eerste les zouden we een proefding
maken. Ik dacht "Dat doen we wel even", maar het bleek lastiger dan
gedacht. De door mij uitgekozen tegels bleken echt keihard en heel
moeilijk te knippen/breken/snijden. Uiteindelijk heb ik dus dik
anderhalve les over het proefding gedaan en hem pas in de derde les
gevoegd (dat na pas na 24 uur drogen, dus moest het een week wachten).
Door het proefstuk was ik wel wijzer geworden en voor m'n uiteindelijke
werkstuk koos ik dus iets wat niet al te lastig was (een dienblad), niet
figuratief maar gewoon lekker kriskras en tegels die wel gewoon te
hanteren waren :-)

Omdat ik door wat huishoudelijke logistiek les 4 van de 5 gemist heb, is
mijn dienblad nu (2 weken na de laatste les) helaas nog steeds niet af
en staat ie nog te wachten in het Leidse Volkshuis tot ik hem ophaal en
thuis afmaak (de tegels, lijm en voeg heb ik meegenomen). Ondertussen
heb ik wel foto's van mijn eerste knutsel en vind ik dat dit doel alvast
behaald is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten