maandag 26 april 2010

71. Leren haken

Omdat ik al kan breien, maar nooit heb leren haken vond ik dat dit dan maar op mijn Dayzerolijst moest komen. En omdat er op Fok!forum een erg aanstekelijk haaktopic liep, heb ik dus een haakboek uit de bieb gehaald en haaknaalden en katoen gekocht.

Na het haken van een berg lossen als begin, was het tijd voor het leren haken van "vasten". Dat ging op zich best goed, maar zoals de foto hiernaast laat zien viel het nog niet mee om hetzelfde aantal steken te houden. Ongewild minderde ik telkens een steek door elke toer verkeerd te beginnen of eindigen en werd mijn proeflapje dus steeds smaller.

Gelukkig was dit na het nog eens nauwkeurig bestuderen van het boek iets duidelijk en bleef m'n aantal steken toen wel netjes gelijk. Daarna was het tijd voor meer verschillende basissteken: de halve vaste, het halve stokje, het stokje en het dubbele stokje.



Uiteindelijk had ik zo een proeflapje van een centimeter of 40 :D en dat vond ik wel genoeg geoefend met een proeflapje. Tijd voor nieuwe dingen dus: de volgende stap zou een plat rondje worden om zo ook meteen te oefenen met steken meerderen en beginnen in een lus.

Wordt vervolgd dus en dan ga ik meteen ook even bedenken wanneer ik dit doel als gehaald ga beschouwen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten