zaterdag 6 maart 2010

59. Elke maand iets nieuws koken (2/33)

Er is alweer zowat een maand voorbij, dus het was weer tijd voor een nieuw recept. Iets te laat volgens mijn eigen telling, maar dat kwam door gebrek aan culinaire mogelijkheden tijdens ons weekendje weg.
Vandaar dus dat het afgelopen donderdag werd, voor ik weer wat nieuws ging uitproberen. Iets simpels deze keer, want dat is toch waar ik doordeweeks het meeste behoefte aan heb: recepten die niet al te ingewikkeld zijn, geen al te gekke ingrediënten hebben en snel klaar zijn. En omdat het nog net winter is, werd het "spierballenstamppot" uit het Unox stamppottenboekje dat we al eens gratis kregen bij de rookworst.
In spierballenstamppot gaan natuurlijk aardappels en spinazie, maar ook spekjes, roomkaas met peper en paprika. Oja, en natuurlijk rookworst erbij.
Gelukkig was dit recept wel bij ons alle vier een hit (dit in tegenstelling tot de linzensoep van de vorige keer), dus we gaan het zeker vaker maken.

En omdat ik eigenlijk niet kon kiezen tussen stamppot en een ander recept, heb ik dat andere recept vandaag maar uitgeprobeerd. Dat was een Allerhande recept voor Aubergine ovenschotel. Ook niet te moeilijk, maar het kostte wel wat meer tijd dan de stamppot, dus niet heel geschikt voor doordeweeks. Verder zou ik dit recept de volgende keer wat aanpassen. Het was namelijk wel lekker, maar de verhouding tussen de saus en aubergine was niet goed, waardoor het maken van de laagjes niet echt goed uitkwam en de saus was ook wat te dun uitgevallen. Volgende keer dus geen tomatenblokjes en extra water zoals het recept aangaf, maar gewoon anderhalf pakje gezeefde tomaten.

Oja, wederom geen foto's van het eten. Die zijn namelijk lastig mooi te maken in onze rommelige keuken of op onze rommelige eettafel. Om nog maar te zwijgen over een hongerig gezin dat met smart op hun eten wacht :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten