zondag 21 maart 2010

45. A-Z: Van 26 nieuwe acts 5 liedjes luisteren (1/26)

Nieuwe muziek ontdekken is altijd leuk en dit doel is dan ook bedoeld om dat vaker te gaan doen. Regelmatig hoor ik ergens wat waarvan ik denk "Leuk, daar moet ik meer van luisteren", maar dat komt er dan vaak niet van. Aangezien ik er nu bewust een doel van heb gemaakt, gaat dat hopelijk wat vaker goed.

De eerste "act" die ik ineens overal hoor rondzingen in de media en waar ik dus wat van heb opgezocht is "The Baseballs". Een Duitse band, die covers van hedendaagse hits speelt in fifties rock 'n roll stijl.

De liedjes die ik geluisterd/gekeken heb (op Youtube), zijn:
* Hot 'n Cold (origineel van Kate Perry)
* Bleeding Love (Leona Lewis)
* Pokerface (Lady Gaga)
* Umbrella (Rihanna)
* Hey there Delilah (Plain White T's)

Ik vind ze erg aanstekelijk en lekker zomers. "Pokerface" vind ik er niet echt op vooruit gegaan en iets te schreeuwerig (zou ook kunnen liggen aan de live versie die ik op Youtube tegenkwam), maar de rest is vrolijk en erg dansbaar. Vooral "Hey there Delilah" is erg verbouwd, mooi uptempo en met van die ontzettend fifties achtergrond koortjes (doowapdidee).

Eindconclusie: aanrader, hier wil ik zeker nog meer van horen!

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Geen opmerkingen:

Een reactie posten